Wat is Marketingsegmentatie?

Marketingsegmentatie betekent het proces waarbij een markt wordt opgedeeld in kleinere groepen van consumenten met vergelijkbare behoeften, wensen of kenmerken. Marketingsegmentatie kan worden gebruikt door bedrijven om hun marketinginspanningen te richten op specifieke doelgroepen, in plaats van op de hele markt. Dit kan helpen om de marketingkosten te verlagen, en om beter aan te sluiten bij de behoeften van de doelgroep. Marketingsegmentatie kan op verschillende manieren worden gedaan, zoals bijvoorbeeld op basis van demografische kenmerken, gedrag, geografische locatie of interesses. Het doel van marketingsegmentatie is om de juiste producten of diensten aan te bieden aan de juiste doelgroep, om de kans op succes te vergroten.

Dit begrip delen?

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Ben jij toe aan een nieuwe website of wil jij groeien met online marketing? Vraag vrijblijvend en geheel gratis een advies aan. Wij nemen contact met je op!

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

N

O

P

Q

R

S

T

U

V

W

X

Y

Z

Contact.