Wat is Conversieratio?

De conversieratio is het verhoudingsgetal tussen het aantal bezoekers van een website of app dat een bepaalde actie uitvoert en het totale aantal bezoekers. De actie die wordt uitgevoerd wordt gedefinieerd als conversie. Bijvoorbeeld het invullen van een contactformulier, het doen van een aankoop of het aanmelden voor een nieuwsbrief. De conversieratio wordt vaak uitgedrukt in procenten, zodat het gemakkelijker is om te zien hoeveel bezoekers een bepaalde actie uitvoeren. Als bijvoorbeeld 100 bezoekers op een website komen en 5 daarvan een aankoop doen, dan is de conversieratio 5%. Een hoge conversieratio is wenselijk omdat het betekent dat veel bezoekers doen wat je wilt dat ze doen op je website of app. Het optimaliseren van de conversieratio is dan ook een belangrijk doel voor veel bedrijven en organisaties.

Dit begrip delen?

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Ben jij toe aan een nieuwe website of wil jij groeien met online marketing? Vraag vrijblijvend en geheel gratis een advies aan. Wij nemen contact met je op!

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

N

O

P

Q

R

S

T

U

V

W

X

Y

Z

Contact.