Wat is Click through rate?

Click-through rate, ook wel CTR genoemd, is een term die wordt gebruikt in de context van online marketing en verwijst naar het percentage van gebruikers dat op een bepaalde link klikt na het zien van een advertentie of andere marketingboodschap. CTR wordt gebruikt om te meten hoe effectief een advertentie is in het aanmoedigen van gebruikers om te reageren op de boodschap.

De CTR wordt berekend door het aantal clicks op een link te delen door het aantal vertoningen van de advertentie of marketingboodschap, en het resultaat te vermenigvuldigen met 100. Bijvoorbeeld, als een advertentie 1000 keer wordt weergegeven en 50 keer wordt aangeklikt, is de CTR 5%.

Een hoge CTR kan wijzen op een effectieve advertentie of marketingboodschap, terwijl een lage CTR kan duiden op een minder effectief bericht. CTR kan worden beïnvloed door verschillende factoren, zoals de doelgroep, de plaatsing van de advertentie, of de kwaliteit van de boodschap. Marketeers kunnen de CTR gebruiken om de effectiviteit van verschillende advertentiestrategieën te meten en te vergelijken, en om te bepalen welke aanpak het meest effectief is in het aanmoedigen van gebruikers om te reageren op een boodschap.

Dit begrip delen?

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Ben jij toe aan een nieuwe website of wil jij groeien met online marketing? Vraag vrijblijvend en geheel gratis een advies aan. Wij nemen contact met je op!

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

N

O

P

Q

R

S

T

U

V

W

X

Y

Z

Contact.