Wat is Marketing mix?

Een marketing mix bestaat uit verschillende elementen die een bedrijf kan gebruiken om zijn marketingstrategie te bepalen en uit te voeren. De marketingmix omvat de vier P’s: product, prijs, plaats en promotie.

Product: dit is het product of de dienst die het bedrijf aanbiedt. Dit kan bijvoorbeeld de kenmerken, de kwaliteit, het merk en de verpakking van het product zijn.

Prijs: dit is de prijs waarvoor het product of de dienst wordt verkocht. De prijs kan bijvoorbeeld beïnvloed worden door de kosten van het product, de concurrentie en de doelgroep.

Plaats: dit is de manier waarop het product of de dienst wordt verkocht. Dit kan bijvoorbeeld via een winkel, een webshop of een verkooppunt zijn.

Promotie: dit zijn de activiteiten die worden gebruikt om het product of de dienst te promoten. Dit kan bijvoorbeeld via reclame, verkoopbevordering, public relations of online marketing zijn.

De marketingmix is een belangrijk onderdeel van de marketingstrategie van een bedrijf, omdat het helpt om de doelgroep te bepalen.

Dit begrip delen?

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Ben jij toe aan een nieuwe website of wil jij groeien met online marketing? Vraag vrijblijvend en geheel gratis een advies aan. Wij nemen contact met je op!

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

N

O

P

Q

R

S

T

U

V

W

X

Y

Z

Contact.