Wat is Customer journey?

De customer journey, ook wel klantreis genoemd, is de reis die een klant aflegt vanaf het moment dat hij of zij voor het eerst in contact komt met een merk of product tot het moment dat de klant de aankoop doet en eventueel terugkomt voor meer. De customer journey kan bestaan uit verschillende fasen, zoals ontdekking, overweging en aankoop. In elke fase kan de klant verschillende touchpoints met het merk of product hebben, zoals het bezoeken van een website, het lezen van reviews of het praten met vrienden. Het is belangrijk om de customer journey in kaart te brengen omdat dit kan helpen om te begrijpen hoe klanten denken en handelen en om te zien hoe je ze beter kunt bedienen. Het kan bijvoorbeeld helpen om bepaalde knelpunten in de customer journey op te sporen en op te lossen of om de customer journey te verbeteren door middel van specifieke marketingacties.

Dit begrip delen?

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Ben jij toe aan een nieuwe website of wil jij groeien met online marketing? Vraag vrijblijvend en geheel gratis een advies aan. Wij nemen contact met je op!

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

N

O

P

Q

R

S

T

U

V

W

X

Y

Z

Contact.