Wat is Cost per click?

Cost per click (CPC) is een term die wordt gebruikt in online advertising en is een manier om te bepalen hoeveel geld een adverteerder betaalt voor elke klik op een advertentie. Als een adverteerder bijvoorbeeld een CPC van €0,50 heeft en iemand klikt op zijn advertentie, dan betaalt de adverteerder €0,50 voor die ene klik. CPC is een belangrijke metriek voor adverteerders omdat het bepaalt hoeveel geld ze moeten uitgeven om bezoekers naar hun website te krijgen. Het is belangrijk om te onthouden dat hoewel een lage CPC aantrekkelijk kan zijn, dit niet noodzakelijkerwijs betekent dat het ook de beste optie is. Soms kan het beter zijn om meer te betalen voor een klik als dit leidt tot meer conversies en daarmee een hogere ROI.

Dit begrip delen?

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Ben jij toe aan een nieuwe website of wil jij groeien met online marketing? Vraag vrijblijvend en geheel gratis een advies aan. Wij nemen contact met je op!

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

N

O

P

Q

R

S

T

U

V

W

X

Y

Z

Contact.