Wat is Conversie-optimalisatie?

Conversie-optimalisatie is het proces van het verbeteren van de prestaties van een website of ander digitaal platform met het doel om het aantal gebruikers dat bepaalde acties uitvoert, zoals het doen van aankopen of het invullen van contactformulieren, te verhogen.

Conversie-optimalisatie kan worden bereikt door het analyseren van gegevens over hoe gebruikers de website gebruiken en door wijzigingen aan te brengen aan de website of de marketingstrategie om de gebruikerservaring te verbeteren en om de conversie te verhogen. Dit kan bijvoorbeeld betekenen het veranderen van de lay-out van de website, het aanpassen van de teksten op de website, of het testen van verschillende versies van een website om te zien welke versie het beste werkt.

Conversie-optimalisatie kan helpen om de doelstellingen van een website te bereiken, zoals het verhogen van de omzet, het verhogen van de bekendheid van het merk, of het verhogen van het aantal leads. Het kan ook helpen om de gebruikerservaring te verbeteren door ervoor te zorgen dat de website gemakkelijker te gebruiken is en aansluit bij de behoeften van de gebruikers.

Dit begrip delen?

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Ben jij toe aan een nieuwe website of wil jij groeien met online marketing? Vraag vrijblijvend en geheel gratis een advies aan. Wij nemen contact met je op!

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

N

O

P

Q

R

S

T

U

V

W

X

Y

Z

Contact.