Wat is Below the line?

Below the line (BTL) is een term die wordt gebruikt om te verwijzen naar marketing- en reclameactiviteiten die gericht zijn op het bereiken van een specifieke doelgroep, in plaats van het grote publiek. Below the line-activiteiten zijn vaak gericht op het opbouwen van een relatie met klanten of het versterken van het merkimago, in plaats van het direct genereren van verkoop. Below the line-activiteiten kunnen onder andere bevatten:

  • Eventmarketing: het organiseren van beurzen, conferenties, of andere events om klanten te bereiken
  • Promoties: het aanbieden van kortingen, gratis producten, of andere incentives om klanten te belonen of te overtuigen om te kopen
  • Public relations: het behouden en versterken van een goede relatie met het publiek door middel van persberichten, mediaoptredens, of andere activiteiten
  • Direct marketing: het sturen van persoonlijke boodschappen of aanbiedingen naar specifieke doelgroepen, zoals via e-mail, post, of SMS

Below the line-activiteiten staan in contrast met above the line-activiteiten, die gericht zijn op het bereiken van het grote publiek via traditionele media, zoals tv, radio, of print. Below the line-activiteiten worden vaak gezien als meer gerichte en persoonlijke manieren om klanten te bereiken en te betrekken.

Dit begrip delen?

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Ben jij toe aan een nieuwe website of wil jij groeien met online marketing? Vraag vrijblijvend en geheel gratis een advies aan. Wij nemen contact met je op!

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

N

O

P

Q

R

S

T

U

V

W

X

Y

Z

Contact.